Hoe werken wij?

 

Hoe werken wij?

Om uw doelgroepen efficiënt te bereiken, baseren we bij InstiCOM onze strategie, InstiCOM3 genaamd, op drie elementen die onderling verbonden zijn: COMmoments, COMframes et COMmethods. Door de gezamenlijke inzet van deze delen bereikt u de juiste doelgroep, met een goede boodschap, op het geschikte moment. 

 

 

Een goed pr-beleid staat niet op zichzelf maar houdt verband met alle communicatieactiviteiten binnen een organisatie. InstiCOM kan je helpen om een communicatiestrategie uit te werken of je huidige strategie te optimaliseren, en zorgt door advise op maat van uw organisatie. Daarom is het belangrijk om regelmatig contact met elkaar te hebben. Aan de hand van onze dagelijkse stakeholdermonitoring, houden InstiCOM u op de hoogte van belangrijke trends en ontwikkelingen in uw sector. Samen komen we dan, als partners in communicatie, tot nieuwe inzichten, onderwerpen en ideeën die de communicatie naar een hoger niveau kunnen tillen.

Het is niet eenvoudig om een continue stroom van interessante en actuele informatie te creëren. Toch wordt dit door uw doelgroepen verwacht en is het dus een noodzaak voor een geslaagde communicatiestrategie.

Samen met u gaat InstiCOM op zoek naar onderwerpen en thema’s die relevant zijn voor uw doelgroepen. Dat kan gaan van bedrijfsnieuws tot uw visie op een bepaalde problematiek in uw sector of informatie verbonden aan een specifieke context of periode.

De COMmethod van InstiCOM overstijgt de loutere mediarelaties waarmee PR voor velen gelijkgesteld wordt. De media staan zodanig onder druk dat zelfs nieuwswaardige info vaak niet wordt opgenomen. Bij een traditionele PR-aanpak verdwijnt de content in dat geval zonder zijn doelpubliek te bereiken. Voor InstiCOM is PR meer dan mediarelaties. Het is het geheel aan activiteiten waarmee je op de meest efficiënte manier je doelpubliek kunt bereiken. InstiCOM brengt de content van uw bedrijf naar de relevante doelgroepen via drie methodes: ‘traditioneel’, ‘relevant’ en ‘sociaal’.

Traditioneel

De traditionele media staan onder druk en het wordt steeds moeilijker om zogenaamde free publicity te krijgen. Desondanks onderhoudt InstiCOM een goede kennis van het Belgische medialandschap en goede mediarelaties met kranten, magazines en vakbladen.

De media blijven een efficiënt kanaal om uw doelgroepen te bereiken, als ze uw nieuws opnemen. We raden dan ook aan om informatie die naast nieuwswaardig ook perswaardig is, steeds bij de relevante media neer te leggen. De ‘traditionele’ methode van InstiCOM maakt gebruik van klassiekers als persberichten, interview lobbying en persuitnodigingen.

Relevant

Vandaag moet alle content sowieso beschikbaar worden gesteld voor alle doelgroepen. De ‘relevante’ methode van InstiCOM bestaan erin dat alle redactionele content op een online contentplatform wordt geplaatst en daarop vindbaar is.

Sociaal

Door op Social Media-kanalen actief te zijn, kan u het bereik van uw content verder verbreden. Dat vraagt wel om een specifieke benadering. De “sociale” methode van InstiCOM bestaat er dan ook in relevante stukken content om te vormen tot een Social Media-posting plan.

quote

No-nonsense and result driven communications

Ryanair     Getuigenissen van andere klanten