De do's en don'ts van een future-proof social media strategie

Ben je steevast op de hoogte van het laatste nieuws op social? De kans is groot dat je strategie, desondanks je inspanningen, meer verouderd is dan je beseft.
Social media heeft sinds haar ontstaan talloze transformaties ondergaan en net zo snel als de trends op het gebied van social media veranderen, lopen de social mediastrategieën van organisaties achter de feiten aan en worden ze ineffectief.
Corporate Ink heeft de do’s en don’ts van social media opgesomd die jouw strategie zullen helpen de storm van social media transformatie te doorstaan.
Do: focus op ervaring
Klanten verwachten van merken op alle kanalen – en met name sociale media – gepersonaliseerde en zinvolle content. Met meer boeiende, interactieve content dan ooit tevoren moeten merken innovatieve manieren vinden om zich te onderscheiden en waarde te bieden. Eén van de meest effectieve methoden is eenvoudigweg het vermenselijken van je merk en het creëren van content die echte connecties met het publiek opbouwt. Zorg er ook voor dat alle content wordt aanpast aan elk platform.
Don’t: laat je strategie niet aan het toeval over
Het testen van je social media-inhoud om te ontdekken wat er leeft bij het publiek is belangrijk. Maar door de jaren heen hebben marketeers een uitgebreide database opgebouwd met inzichten die het giswerk uit het bouwen van een solide strategie kunnen halen. Blijf op de hoogte van de nieuwste gegevens en inzichten en integreer deze in de unieke stem en identiteit van jouw bedrijf.
Do: wees authentiek
Springen op de nieuwste ‘viral’ trend zal jouw merk niet helpen opvallen. Blijf trouw aan jouw stem en gebruik social media als platform om de unieke waarde of het perspectief van het merk te laten zien. Het publiek en de betrokkenheid zullen veel waardevoller zijn dan degenen die je wint bij het najagen van vluchtige trends.
Don’t: niet enkel zelfpromotie
Het kan verleidelijk zijn om sociale media te gebruiken als arm van reclame- en promotie-inspanningen. In plaats van jouw product of dienst te promoten, gebruik je social media best om de positieve impact ervan te delen. User-generated content is een geweldige manier om echte klantvoorbeelden en getuigenissen te delen. Dit benadrukt niet alleen de klanttevredenheid, maar moedigt ook het publiek aan om met het merk te communiceren.
Hulp nodig met je social media strategie? Contacteer ons dan via info@insticom.be!