

Afgelopen mei hadden Caroline en Camille, respectievelijk Business Developer en Reputation Advisor bij Insticom, de kans om naar Boedapest te gaan en deel te nemen aan de jaarlijkse Worldcom Youth Meeting, georganiseerd door de collega’s van Probakö. Tijdens deze twee dagen werden conferenties gehouden over de rol van influencers in de moderne communicatie en konden jonge Worldcom-medewerkers uit heel Europa elkaar ontmoeten, inzichten uitwisselen en samenwerken.
Op de eerste dag werden drie lezingen gegeven door communicatiedeskundigen uit Hongarije. De eerste spreker was Ferenc Pécsi – Head of Content en oprichter van ContentPlus agency. Ferenc gaf ons waardevol advies en deelde zijn opinie over de vaak gecompliceerde vraag, namelijk hoe je influencers in B2B marketing kunt inzetten. Na de lunchpauze luisterden we aandachtig naar het relevante advies van twee jonge Hongaarse influencers, Sára Raboczki en Győzo Galcsik. Zij legden ons uit wat de beste technieken zijn om de aandacht van jongeren te trekken en hoe je campagnes die op hen gericht zijn efficiënt kunt plannen. Tot slot deelde de decaan van de Budapest Metropolitan University of Applied Sciences zijn uitgebreide kennis over een internationaal communicatievraagstuk, genaamd country branding, of hoe landen hun reputatie in het buitenland proberen te beïnvloeden. Daarnaast ontvingen de deelnemers een praktische case die in teams binnen 24 uur moest worden opgelost, waarvoor het schrijven van een complete strategie met een mix van persrelaties en eventplanning nodig was.
Op de tweede dag presenteerde elk team hun oplossing van de casestudy aan de anderen, evenals een echte casestudy van hun respectievelijke agentschappen. Zo kon iedereen technieken, adviezen, en ideeën uitwisselen om mee naar huis te nemen. We willen in het bijzonder één persoon feliciteren – Martin Hlousek uit Praag – voor zijn dynamische, grappige en relevante presentatie. De bijeenkomst eindigde in de namiddag en iedereen vertrok met een uitgebreid netwerk, bredere kennis en een aangenaam gevoel van verbondenheid met een wereldwijde gemeenschap van jonge communicatiespecialisten. Camille en Caroline waardeerden in het bijzonder de mogelijkheid om samen gewerkt te kunnen hebben met hun collega’s uit heel Europa. Ze maakten ook van de gelegenheid gebruik om deze prachtige stad te bezoeken en een gezellige tijd met elkaar te hebben.
Bedankt Worldcom, bedankt Probakö, en tot volgend jaar!