
Vraag:
Eurosender is een online platform voor het boeken van deur-tot-deur logistieke diensten in Europa. De startup contacteerde INSTICOM om haar officiële lancering in België aan te kondigen en bekendheid voor haar activiteiten voor reizigers, expats, studenten en ook het MKB te vergroten.
Aanpak:
Eurosender is het eerste platform dat logistieke dienstverleners vergelijkt en daarmee de klant de mogelijkheid biedt om de snelste en goedkoopste oplossing voor zijn of haar zending te kiezen. Voordat we enige communicatie naar de media lanceerden, hebben we contact opgenomen met enkele belangrijke journalisten om hen te laten weten dat er binnenkort een soort Booking.com in het goederen- en bagagetransport op de Belgische markt zou komen. Deze kleine trigger werkte goed en verslaggevers waren zeer geïnteresseerd om meer informatie te ontvangen. Voor de officiële lancering verspreidden we een persbericht met persmap en namen we telefonisch contact op met journalisten voor het opzetten van interviews met de oprichters van het platform.
Na de lancering hebben we de media regelmatig voorzien van artikelen, telkens met een specifiek doel: tips en tricks voor Erasmus studenten om de verhuizing te vergemakkelijken, leuke informatie over de logistiek rond het WK Voetbal 2018, het geven van advies aan expats om hun verhuis naar Brussel te vergemakkelijken, het kenbaar maken van de voordelen voor kleine bedrijven die zelden pakketten verzenden, enz.
Resultaat:
De trigger zorgde voor enthousiasme bij journalisten. De interesse was gewekt voor meer informatie over het nieuwe platform en het ontvangen van artikelen. Dit zorgde ervoor dat de resultaten bij B2C- en B2B-media uitstekend waren, met regelmatige publicaties van artikelen in de belangrijkste media per maand.