
Beschrijving van de activiteiten:
Right Management had te maken met een gebrek aan zichtbaarheid in de Belgische media, wat resulteerde in een verlies van marktaandeel in de tewerkstellingssector. In plaats van de communicatie-inspanningen te concentreren op de traditionele activiteiten (corporate persberichten, HR-aankondiging binnen RM zelf), stelden we voor om content te creëren die rechtstreeks verband houdt met de RM-bedrijfssector en om de expertise van het bedrijf op het gebied van talentplaatsing en in het bijzonder outplacement voor te stellen, d.w.z. het vinden van een job die beter aansluit bij de kandidaten (soms was het een volledige loopbaanheroriëntatie). De aandacht van de journalisten werd gevestigd op het feit dat RM op deze gebieden advies gaf, oplossingen of methoden voorstelde om hun vaardigheden te beoordelen, tips en trucs gaf om zich beter te voelen op het werk of om de instapprocessen te verbeteren.
Doelstelling:
De bekendheid van RM vergroten en positioneren als een belangrijke onderneming in de tewerkstellingssector.
Resultaten:
Regelmatige publicatie van artikelen in de gespecialiseerde HR-pers, in de economische bijlagen van de grote dagbladen en in de economische dagbladen. Organisatie van relatief frequente interviews van RM-experts met journalisten, om hun visie op een of ander aspect van de tewerkstelling in België en de waarschijnlijke evolutie ervan toe te lichten. Het plaatsen van RM in de raad van bestuur en het verkrijgen van echte erkenning van journalisten voor de vaardigheden en expertise van het bedrijf.