
Vraag:
Voor de laatste race van de Blancpain GT-serie in Baku, Azerbeidzjan, besloten de raceorganisator (SRO) en het Azerbeidzjaanse Ministerie van Toerisme dit evenement te gebruiken om het land als toeristische bestemming te promoten. INSTICOM werd benaderd om hiervoor een PR-strategie te ontwikkelen.
Aangezien Azerbeidzjan een nagenoeg onbekend land is, stelden we voor een persreis te organiseren met journalisten van over de hele wereld, om de aanwezigheid van het land in veel reis-, lifestyle-, culturele en voedingsmedia te waarborgen.
Aanpak:
Resultaat:
In vier weken organiseerde INSTICOM een 4-daagse persreis met de hulp van 27 Worldcom-partners. Samen brachten we 44 journalisten uit 25 landen bij elkaar. Hoewel Azerbeidzjan een relatief onbekend land is, waren de resultaten van de persreis zeer bemoedigend. Niet minder dan 160 persartikelen zijn overal ter wereld verschenen en een dozijn radioprogramma’s hebben de toeristische mogelijkheden van Azerbeidzjan onthuld.
Dit project is een demonstratie van het vermogen van INSTICOM om public relations activiteiten over de hele wereld te organiseren.