Een goede reputatie werkt als een magneet
Heeft uw organisatie de reputatie die ze verdient?
Alles wat een organisatie zegt en doet, is van invloed op haar reputatie. Een goede reputatie werkt als een magneet. Het draagt bij aan de gewenste (h)erkenning door uw publiek, klanten, beleidsmakers, medewerkers en andere stakeholders, die uw organisatie de voorkeur geven boven andere. Als organisatie kunt u invloed uitoefenen op de manier waarop uw publiek naar u kijkt en waardeert.
Uniek en relevant
U versterkt de reputatie van uw organisatie door uniek en maatschappelijk relevant te zijn en dat consistent uit te dragen. Samen definiëren we uw identiteit, kerncompetenties en –waarden, maatschappelijke relevantie en uw positie ten opzichte van uw concurrenten. We geven u inzicht in wat stakeholders van uw organisatie vinden en verwachten en wat zij belangrijk vinden. Dit heeft u nodig om een onderscheidende en relevante positionering te bepalen die vervolgens centraal staat in uw communicatiebeleid.
Door het genereren van free publicity en het delen van kennis en visies via fora en eigen kanalen, maakt u als organisatie uw relevantie zichtbaar. U neemt een stem in maatschappelijke debatten en komt met oplossingen voor issues die leven bij uw stakeholders. U versterkt uw autoriteitspositie door profilering op eigen thema’s. U komt aan tafel bij beleidsmakers, wordt gebeld door journalisten, mensen willen bij u werken en klanten willen zaken met u doen. Ook bent u beter beschermd tijdens een crisis dankzij de reputatiebuffer die u heeft opgebouwd.
Heeft u vragen of wilt u meer weten over reputatie?
- Corporate communicatie
- Thought leadership
- Reputatiestrategie
- Positioneringsstrategie
- Social media strategie
- Arbeidsmarktcommunicatie
- Alliantiecommunicatie
- Interne communicatie
- Reputatie-onderzoek
- Message development
- Position paper
Organisaties
die wij hebben geholpen bij hun positionering














